T³ - TableTop Tournaments
Welcome Guest. Please log in or register.
  

Login with nickname/e-mail and password (Lost password?).
AdvertTaschengelddieb
Follow us:facebooktwitterrss | supportContact

SaarCon 2016: Malifaux Henchman Hardcore Cup - Information and Rules

Dieses Turnier wird gespielt nach den Regeln aus dem Wyrd Dokument: "Alternate M2E Tournament Formats"

Crew Regeln:
• Alle Crews werden von einem Henchman angeführt (kein Master!).
• Gespielt werden 20SS.
• Jede Crew hat genau 4 Modelle. Nicht mehr, nicht weniger.
• Upgrades können ganz normal erworben werden.
• Der Soulstone Pool der Crew darf nicht größer sein als der Cache des henchman der die Crew anführt. Überschüssige Soulestones verfallen.
• Actions, Abilities, oder Trigger welche Modelle beschwören gelten nicht. Sie werden gehandhabt wie nicht auf der karte udn haben keinen EInfluss auf das Spiel.
• Es gibt nur ein Scheme.
• Die Crew ist für alle Spiele des Turniers identisch

Set Up: für alle Runden gleich
• Aufstellung: Close Deploymenr.
• Rundenzeit: 45 Minutes.
• Strategy: Hardcore Turf War. Wie das Standard Turf War (Regelbuch Seite 66), allerdings darf auch in der ersten Runde schon gepunktet werden.
• Schemes: Assassinate (Regelbuch Seite 68). Das Scheme ist das Einzige udn es muss immer genommen werden.

------------------------------------------------------------------------------------------

We play this tournament like stated in the Wyrd Document: "Alternate M2E Tournament Formats"

Crew Rules:
Henchman Hardcore is different from standard Malifaux in the following ways:
• All Crews must be led by a Henchman, not a Master.
• The game size is 20 Soulstones.
• All Crews must contain exactly 4 models, no more, no less.
• Upgrades may be purchased, as allowed by the standard rules of Malifaux.
• The size of a Crew’s Soulstone Pool is limited by the Cache of the Henchman leading it; any Soulstones above this amount are discarded.
• Any Actions, Abilities, or Triggers which summon models are considered to be “blank” (they may not be used and have no effect on the game, as if they were not printed on the model).
• Only one Scheme will be available.
• The same Crew must be used in each round of the event.

Set Up: All rounds use the following set up:
• Deployment: Close.
• Round Time: 45 Minutes.
• Strategy: Hardcore Turf War. This Strategy uses the Turf War rules (Core Rulebook pg. 66) with the exception that VP may be scored on the first Turn.
• Scheme Pool: Assassinate (Core Rulebook pg. 68). This is the only Scheme available and it must always be taken.

Info: Only the tournament organizer is responsible for the content of this site.
©2004-2024. T³ is operated by Althaus.IT.