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KH-Con WHFB Turnier - Information and Rules

Wir benutzen die Regeln der 6. Edition

Es werden 3 offene Feldschlachten gespielt mit einer Armeegröße von 2250 Punkten.

Einschränkungen
-keine besonderen Charaktere
-keine Söldnerkriegsmaschienen in Nicht-Söldnerarmeen
-es werden die Regeln für Magie aus den Chroniken benutzt.
-kein Dampfpanzer, Drache, großer Dämon

-keine doppelte seltene Auswahl
-nicht öfter als 2 mal die gleiche elite Auswahl
-nicht öfter als 3 mal die gleiche Kernauswahl, ausgenommen sind Regimenter zu Fuß ohne Schusswaffen
- höchstens 9 Energiewürfel / 10 bannwürfel

Erläuterung:
Gebundene Zaubersprüche werden wie folgt bahndelt: der erste zühlt als ein EW, jeder weitere als 2.
Es dürfen mehr als 9 EW generiert werden, aber eben nur maximal 9 pro Magiephase eingesetzt werden.

Bannrollen werden wie folgt behandelt: die erste zählt als ein BW, jede weiter als 2.
Als Bannrollen zählen alle Gegenstände die einen vergleichbaren Effekt besitzen, wie z.B. cube of darkness.
Baumsänger und grabmarker zählen immer als ein WE, egal wie viele in der Liste sind.


Army restriction


General
- Armies are 2250 points.
- No characters that are: special or Albion
- No DoW war machines, in none DoW
- The updated Lores from Chronicles 2004 are used
- No steam tank, Dragon, Greater Deamon

- Rare choices may not be repeated
- Max. 2 of the same Special choice.
- Max. 3 of the same Core choice, except ranked infantry without missle weapons.
- Max. 9 PD/10DD usable *


Race specific
- Max 3 ratlings
- Max 3 chariots (units of chariots)
- Max 6 goblin fanatics or doomseekers.
- Treeman ancient counts as treeman


*Magic description
You can use a maximum of 9 power dice in each magic phase. Each bound spell you use count as 1 power dice, all following bound spells from magic items, and only magic items, in the same turn counts as 2 power dice. For example a treemans treesinging or Grave markers, only count as 1 power dice each time they are used, even if more than 1 is used in a turn.

All dice you would not normally regenerate, such as 2 gen slann free dice, skaven warpstones, night goblin mushrooms etcs., also count in the total number of dice you can use in a magic phase.

Tomb Kings count each dice they use for a spell as 1 power dice and casket of souls counts as 2. They can not chose not to use all the dice when casting an incantation, for example a liche priest can’t choose only to use 1 dice on a spell. You can how ever choose not to cast a spell with a model. The 2 basic power dice all armies get only counts if they are used to dispel RIP spells with.

Max 10 dispel dice per army. First dispel scroll (and similar working items) you have in your army counts as 1 dispel dice, in EACH magic phase. The second and all other scrolls, counts as 2 dispel dice in each magic phase. So if you have 3 scrolls you can use a maximum of 5 dispel dice each magic phase. Dice from magic resistance does NOT count in this maximum.

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