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CnP Drachenfeuer V Hot Chilli - Information and Rules

Beschränkungen - ETC 2400 Pkt

Regeländerungen:
Zwei Charaktere pro Einheit (nach Wahl des Spielers) bekommen einen “Achtung Sir!”-Wurf gegen die folgenden Sprüche: Bewohner der Tiefe, Finale Transmutation, Grauenhafter Dreizehnter Zauber der Skaven. Die üblichen Bedingungen für einen Achtung Sir Wurf müssen erfüllt sein.


I. Allgemeine Beschränkungen:
Keine besonderen oder namhaften Charaktere.
Es sind nur die aktuell erhältlichen Armeebücher von GW zugelassen, zusätzlich die Chaoszwerge („Legion of Azgorh“) aus dem Tamurkhan Buch von Forgeworld.

Maximal 4 Kriegsmaschinen und/oder Schablonenwaffen. Kriegsmaschinen mit Schablone zählen als einzelne Auswahl in diesem Sinne. Alle Schablonen zählen hierfür (magische Gegenstände, einmalige Atemwaffen, Fähigkeiten und dergleichen) außer Zauber. Speerschleudern zählen als halbe Kriegsmaschine (aufgerundet).

Alle Armeestandartenträger können sämtliche Ausrüstung erhalten, welche ihr Eintrag bekommen könnte, wenn er nicht die Armeestandarte trüge.

Einige Armeen geben dem Gegner 10% weniger Siegpunkte, dies betrifft NICHT die Boni für General, Standarten etc…

Faltbare Festung ist nicht erlaubt.


Einheitengrößenbeschränkung:

Einheiten können weder mehr als 40 Modelle noch mehr als 450 Punkte groß sein (inklusive Kommando, Aufwertungen, magische Gegenstände/Banner). Dies gilt für den Zeitpunkt der Erstellung der Liste - Die Anzahl der Modelle/Höhe der Punktkosten kann sich während des Spiels erhöhen (z.B. durch das Anschließen von Charakteren). Diese Beschränkung betrifft keine Charaktermodelle.


Magiebeschränkungen:

Es sind keine doppelten Zaubersprüche erlaubt. Ausgenommen sind Grundzauber und gebundene Zauber. Maximal 2x Seelenraub.
Abgesehen von den Würfeln für die Winde der Magie können nur 2 zusätzliche Energiewürfel/Bannwürfel pro Armee benutzt werden. Nachdem eine Armee das Limit generiert hat, verfallen alle anderen Extrawürfel. Dies gilt auch für kanalisierte Energie- und Bannwürfel.

Maximal 5 Energiewürfel dürfen für das Zaubern eines Spruchs benutzt werden. Für die Todes-, Schatten- und Hashut-Lehre verringert sich dieses Limit auf 4 Energiewürfel.
Maximal 12 Energiewürfel sind pro Magiephase nutzbar.
Es dürfen Einheiten/Fähigkeiten, welche mehr als 2 Extrawürfel generieren verwendet werden allerdings sind alle Würfel, welche das maximale Limit übersteigen verloren.

Einige magische Gegenstände und Fähigkeiten zählen als generierte Würfel im Sinne dieses Limits.
"Zählt als"-Gegenstände und Fähigkeiten dürfen kumuliert nicht das Würfellimit übersteigen. Das heißt, wenn das Limit ausgeschöpft ist, können keine weiteren Gegenstände und Fähigkeiten mit "Zählt als * Energie-/Bannwürfel" während des Spiels verwendet und auch keine weiteren Würfel zusätzlich generiert werden.

Alle diese Modifikationen leiten sich von der Armeeliste ab und verändern sich während des Spiels nicht.
Wenn dem Gegner ein Energiewürfel gestohlen und dem eigenen Bannwürfelpool hinzugefügt wird, man das Limit von 2 generierbaren Bannwürfeln aber bereits erreicht hat, wird der Energiewürfel zwar beim Gegner entfernt, aber nicht dem Bannwürfelpool hinzugefügt.
Jeder Gegenstand der automatisch einen Spruch bannt, zählt als ein generierter Bannwürfel in JEDER Magiephase.

Armeebeschränkungen:

Bretonen (2400 Punkte)
keine Beschränkungen


Tiermenschen (2700 Punkte; -10% Siegpunkte; dürfen insg. Bis zu 3 Energiewürfel generieren)
Tuskgorstreitwagen und Ungorplünderer je 0-4
Die maximale Einheitengröße liegt bei 50 Modellen und 550 Punkten (statt 450 Punkte)


Chaoszwerge (2400 Punkte)
Entweder Chalice oder Sorceror Prophet. Chalice zählt als 2 Energiewürfel
Iron Daemon zählt als Kriegsmaschine; K’daai Destroyer als 2 Kriegsmaschinen
Insgesamt maximal 3 Auswahlen aus: Magma Cannon / Todbringer (0-1) / Dreadquake Mortar


Dunkelelfen (2400 Punkte)
Max 35 Repetier-Armbrüste in der Armee (exkl. Streitwagen und Charaktermodelle)
Max 4 Flieger, davon max. 2 Harpien
Max 3 Modelle mit Niederwalzen, davon max. 2 Hydren (Manticor zählt nicht)
Max 2 aus: Opferdolch/Erzmagierin


Dämonen (2400 Punkte; dürfen insg. Bis zu 3 Bannwürfel generieren)
Max 1 Schädelkanone
Max 8 Schleimbestien
Max 4 Flieger (Streitwagen und Schweber ausgenommen)
Stein der Unvermeidbarkeit ist nicht erlaubt


Zwerge (2400 Punkte; dürfen insg. Bis zu 4 Bannwürfel generieren)
Max 45 Armbrustschützen und/oder Musketenschützen
Jede Magiebannende/Magievernichtende Rune zählt als 1 Bannwürfel.
Grollschleudern sind 0-2 Auswahlen.
Der Gyrocopter zählt nicht zum Kriegsmaschinen/Schablonenwaffenlimit.
Amboss zählt als 1 Kriegsmaschine


Imperium (2400 Punkte)
Max 45 Schusswaffen mit Stärke 4
Ordensritter 0-3
Demigreifen insgesamt max. 8 Modelle
Max 4 aus: Kanone/Dampfpanzer/Demigreifeneinheit
Max 3 aus: Kanone/Dampfpanzer
Max 1 aus: Krone der Herrschaft/Dampfpanzer


Hochelfen (2400 Punkte)
Max. 5 Flieger (Streitwagen ausgenommen; Große Ziele zählen doppelt)
Das Buch von Hoeth zählt als 2 Energiewürfel und 1 Bannwürfel
Das Banner des Weltendrachen zählt als 1 Bannwürfel


Echsenmenschen (2400 Punkte)
Max. 3 Salamander
Max. 2 aus Besänftigender Geist, Bannrolle, Kubus
Max. 2 aus jeder Slann, Krone der Herrschaft, Standarte der Disziplin
Max. 6 Einheiten <20 Modelle oder unter 130 Punkte (Charaktermodelle ausgenommen)
Max. 45 aus: jeder Tempelwächter, Slann (zählt als 6), Hornnackenveteran (zählt als 4), jeder Hornnacken (zählt als 2)


Ogerkönigreiche (2400 Punkte)
Max 3 Einheiten Gnoblars <20 Modelle
Max. 1 aus: Bannrolle/Höllenherz
Höllenherz zählt als 1 Bannwürfel
Max. 2 aus: Fleischermeister/Eisenspeier(0-1)/Standarte der Disziplin/Krone der Herrschaft
Max. 8 Trauerfangemodelle in der Armee


Orks & Goblins (2600 Punkte)
Die Zaubapilze von Nachtgoblin-Schamanen zählen nicht als Energiewürfel bezüglich des Energiewürfel-Limits
Einheiten dürfen bis zu 60 Modelle groß sein
max. 9 aus: Fanatics/Kettensquigs


Skaven (2400 Punkte)
Sklaven, Rattenschwärme, Warlock-Techniker, jeweils 0-3
Riesenratteneinheiten <20 Modelle 0-2
Höllengrubenbrut, Warpblitzkanone, Todesrad jeweils 0-1
Gossenläufer sind 0-2 Auswahlen und max. 20 Gossenläufer insgesamt
Max. 1 aus: Höllenglocke/Zweiter Grauer Prophet/Energiespruchrolle
Max. 3 aus: Höllengrubenbrut (0-1)/Höllenglöcke/zweiter Assassine/Todesrad (0-1)/Warpblitzkanone (0-1)
Max. 2 aus: Verdammnisrakete, Bronzespähre & Sturmbanner


Gruftkönige (2600 Punkte; -10% Siegpunkte; dürfen insg. Bis zu 3 Energiewürfel generieren)
Max. 80 Modelle mit Bogen oder Riesenbogen
Neferra's Schriftrollen zäheln als 2 Energiewürfel und 2 Bannwürfel
Hierotitan zählt als 1 Energiewürfel solange er am Leben ist
Skelettreiter, Skelettbogenreiter und Streitwageneinheiten je 0-3
Max 3 aus: Kriegssphinx, Nekrosphinx


Vampirfürsten (2400 Punkte)
Zombies und Todeswolfeinheiten je 0-3
Blasphemische Schriften zählen als 1 Energiewürfel
Max. 3 körperlose Einheiten in der Armee und max. zweimal die selbe(n) Auswahl/Charaktere
Max. 0-2 Schreie
Max. 4 fliegende Einheiten (Schweber ausgenommen)
Max. 15 berittene Charaktere und Fluchritter in der Armee (zusammen!)
Max. 8 Vargheister in der Armee
Max. 3 aus: Rote Wut/Rasendes Blut/Flederbestie (0-1)/jeder Kommandant



Krieger des Chaos (2400 Punkte)
Kernstreitwagen, Barbarenreiter, Chaoshunde jeweils 0-3
Todbringer 0-1
Modelle mit 3+ Rettungswurf dürfen kein Drittes Auge tragen
Max 2 aus: Dämonenprinzen/Chimären
Dämonenprinz darf max (3 - ½ Anzahl Magiestufen) aus: Seelenfresser/Rüstungswurf 2+ oder besser/Mal d. Nurgle/Fliegen
Max 3 aus: 5 oder mehr Streitwagen/Dämonenprinz/Einheit Schädelbrecher/Heldenauswahl auf Dämonischem Reittier


Waldelfen (2700 Punkte; -10% Siegpunkte)
Max 70 Waldelfenkrieger
Waldreiter, Waldelfenkundschafter jeweils 0-3

II. Paarungen:

Die Teamcapatains würfeln (Vergleichswurf 1W6).
Gewinner darf aussuchen ob sie Armee setzen oder der Gegner.

Team A setzt Armee. Team B wählt Matchup. Team A bestimmt Tisch.
Team B setzt Armee. Team A wählt die 2 verbliebenen Matchups. Team B bestimmt die Tische.

Maximal 15 Min. Zeit für Paarungen.

III. Team-Armeeauswahl:

Keine doppelten oder mehrfach Armeen. Sprich keine Doppelten Hochelfen, Dunkelelfen, usw. ;)


Das ETC FAQ Dokument findet ihr hier

Die Basegrößentabelle findet ihr hier
Bitte haltet euch an die Basegrößen, auch wenn manche ungewohnt erscheinen. Gerade bei den Kriegsmaschinen reicht es durchaus, wenn ihr euch für dieses eine Turnier ein Stück Pappkarton zurechtschneidet, dafür gibts auch keine Abzüge in der Malwertung ;)

IV. Appendixes fürs Regelpacket (links sind unter Bearbeitung)
Vollgende Regeln sind Teil des ETC WFB Regelpacketes.
FAQ
Referee
Terrain rules
Base size chart
Worst play section

V. Soft-Punkte:
Beachtet bitte auch die 10 möglichen Soft-Punkte unter "Turnierablauf und Wertung"!!!!.

HAFTUNG: Die Turnierteilnahme erfolgt auf eigenes Risiko. Der Veranstalter haftet nur bei grober Fahrlässigkeit.





-----------------------------------Englische ETC Regeln Stand: 07.2013--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rulepack for ETC WFB 2013

1. Army restrictions
Rules changes:
• Two characters per unit (owner's choice) will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th. Normal requirements for lookout sir apply.
• All BSBs can take all the equipment, their unit type has access to as if they weren't BSBs.

General Restrictions:
• No Special or Named Characters.
• Army used can be any of the currently published GW Army books. Forge World based army lists & units may not be used on the event, except for Chaos Dwarves.
• An army may have up to 4 war machines and/or shooting template weapons. War machines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells. Bolt throwers count as ½ a war machine(round up).
• Any item that auto-dispels a spell counts as generating 1 dispel dice each magic phase.
• Folding Fortress is not allowed.
• Units cannot be more than 40 models nor 450 points (including all command, upgrades, magic items/banners). This restriction applies during the creation of the roster - unit size/cost may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit). This restriction does not apply to characters.

Magic Restrictions:
• No duplicate non-signature spells (not including bound spells) and max 2 Spirit Leech (Signature spells are spells you can swap other spells to).
• An army may use up to maximum 12 power dice during each phase.
• Player can use maximum 5 power dice to cast a spell. For spells from Lore of Death/Lore of Shadow/Lore of Hashut, this max is lowered to 4 power dice.
• Apart from Winds of magic, an army may only use 2 power/dispel dice per magic phase. After an army generates the limit all the other extra dice are discarded. This includes channeled power dice/dispel dice.
• You may have units/abilities that actually would generate more than 2 extra dice, but any excess dice are lost.
• Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit. “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 2 power dice/dispel dice per phase. This means that a player who already spent his limit power dice limit, can't take more items which “count as adding power dice” or add power dice from channeling during game (same for dispel dice).
• All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.

Detailed description
Apart from Winds of magic, an army may only use 2 power dice/dispel dice per magic phase (unless army restrictions specify otherwise). After an army generates the limit all the other extra dice are discarded. This includes channeled power dice/dispel dice.

If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.

Some special items and abilities DECREASE the limit of power or dispel dice you can add to the pool. We refer to those as “count as” items. What this means is that, if your roster includes one “counts as 1 Power Dice (PD)” item, your army can only add 1 power dice (instead of the usual 2 dice) to the pool in each of your own magic phases of the entire game (regardless of whether the item is destroyed or used up).
Please note that you cannot have a combination of items that would decrease the limit of extra power or dispel dice to below zero.

Race specific army composition:
Army sizes, additional power dice/dispel dice and VP reduction are represented as follows:
Army (Point size, additional power dice/dispel dice, VP reduction, if any (excluding bonus points for banners, general, etc.))

Some choices are limited to a maximum number. If there is a “,” between the unit names it means you can have a maximum of each of these units corresponding to the number. If there is a “/” it means that you can have a maximum of these units combined(or choice for a single model), corresponding to the number. Sometimes there will be an 0-1 listed after a unit's name, that means that this unit can only be picked once.

For example a Beastmen army can have 4 units of Tuskgor Chariots and 4 units of Ungor Raiders. While an Ogre army can have a maximum of 2 out of these 4, Slaugther master/Iron blaster 0-1/Standard of Discipline/Crown of Command. So you could have 2 Slaugther masters, but no of the other picks, or a Slaugther master and either an Iron blaster, the Standard of Discipline or the Crown of Command. The 0-1 after the Iron blaster, means it can only be pick once, so you are not allowed 2 Iron blasters.

Bretonnia (2400pts)
• No Restrictions.

Beastmen (2700pts, +1 Power Dice, -10%)
• Tuskgor Chariots, Ungor Raiders, max 4 each.
• A unit cap of 50 models per unit and point cap on units 550 pts. instead of 450 pts.

Chaos Dwarfs (2400pts)
• Chalice of darkness(counts as 2 PD)/Sorcerer Prophet, max 1 in total.
• Iron daemon count as a war machines, K'daii destroyer count as 2 war machines.
• Magma Cannon/Hellcannon 0-1/Dreadquake Mortar, max 3 in total

Dark Elves (2400pts)--Old--
• Repeater Crossbows (excluding chariots & characters) in the army, max 35.
• Harpies, Flying characters, Rending stars, max 2 of each.
• Dark rider units, max 3.
• Shades models, max 20.
• Pendant cannot be worn by a Dreadlord or models with Crown of command.
• Pendant of Khaeleth/Crown of command/Cauldron of Blood/Hydra, max 2 in total.
• Sacrificial dagger/mage lord, max 2 in total.

Daemons of Chaos (2400pts, +1 Dispel Dice)
• Skull Cannon, max 1.
• Beast of Nurgle models, max 8.
• Flying units(excluding chariots and units with the Hover special rule), max 4.
• The Rock of Inevitability cannot be chosen.

Dwarfs (2400pts, +2 Dispel Dice)
• Quarrelers/Thunderers, max 45 models in total.
• Grudge Throwers, max 2.
• Gyrocopter doesn't count towards the war machine/template max.
• Anvil counts as 1 war machine.

Empire (2400pts)
• Models with strength 4 shooting weapons, max 45.
• Units of Knightly Orders, max 3.
• Demigryphs models, max 8.
• Cannon/Steam tank, max 3 in total.
• Cannon/Steam tank/Demigryph unit, max 4 in total.
• Crown of Command/Steam tank, max 1 in total.

High Elves (2400pts)
• Flying units (excluding chariots), max 4.
• Frostheart Phoenixes, max 1.
• Book of Hoeth counts as 2 power dice and 1 dispel dice.
• Banner of World Dragon counts as 1 dispel dice.
• Ellyrian Reavers, max 3.
• Models armed with shooting weapons(Bolt Throwers count as 5 each), max 70.

Lizardmen (2400pts)--Old--
• Salamanders units, max 1.
• Mounted Scar-Veterans, max 2.
• Cupped hands of the Old Ones counts as 2 power dice.
• Becalming Cogitations/Dispel Scroll/Cube of darkness, max 1 in total.
• A model with feedback scroll and/or the Lore of Death cannot take Bane Head.
• (Crown of Command or Higher State of Consciusness)/Standard of Discipline/Focused Rumination/Second Slann, max 2 in total.
• Non character units consisting of less than 20 models and costing 130pts or under, max 6.

Ogre Kingdoms (2400pts)
• Gnoblars units with less than 20 models, max 3.
• Dispell Scroll/Hell Heart (count as 1 dispel dice), max 1 in total.
• Slaugther Master/Iron Blaster 0-1/Standard of Discipline/Crown of Command, max 2 in total.
• Mournfang models, Max 8.

Orcs&Goblins (2600pts)
• Night Goblin Shamans mushroom dice do not count as power dice in regard to the power dice limit.
• Maximum model cap is 60 models per unit
• Fanatics/Manglers, max 9 in total.

Skaven (2400pts)
• Clan Slave units, Rat Swarms, Engineers, max 3 each.
• Giant Rats units with less than 20 models, max 2.
• Gutter runners are limited to 2 units and max 20 models in total.
• Screaming Bell/Second Grey Seer/Power scroll, max 1 in total.
• Hellpit Abomination 0-1/Screaming Bell/2nd Assassin/Doomwheel 0-1/Warp-lightning Cannon 0-1, max 3 in total.
• Doom Rocket/Brass Orb/Storm Banner, max 2 in total.

Tomb Kings (2600pts, +1 Power Dice, -10%)
• Models with Bow or Giant Bow, max 80.
• Neferra's Scrolls of Mighty Incantations counts as 2 power dice and 2 dispel dice.
• Hierotitan is worth 1 power dice so long as it's alive.
• Skeleton Horsemen, Skeleton Horse archers, Chariots units, max 3 each.
• Warsphinx/Necrosphinx, max 3 in total.

Vampire Counts (2400pts)
• Zombies, Dire Wolfs units, max 3 each.
• Flying units (excluding Hovers), max 4.
• Vargheists models, max 8.
• Ethereal units, max 3 in total, of these max 2 can be of the same type or characters.
• Howls/shrieks, max 2 in total
• Red Fury/Quick Blood/Terrorgheist 0-1/Each Lord Choice, max 3 in total.
• Mounted characters and black knights combined, max 15.
• Blasphemous Tome upgrade count as 1 power dice.

Warriors of Chaos (2400pts)
• Core Chaos chariots, Marauder Horsemen, Warhounds, max 3 each; Hell Cannon, max 1.
• Model with 3+ ward save can’t have Third eye of Tzeentch.
• Chimera/Daemon Prince, max 2 in total.
• Daemon Prince can have max (3 - ½ his levels) of Soul feeder/armour save of 2+ or better/Mark of Nurgle/Fly
• 5 or more chariots/Deamon Prince/Unit of Skullcrushers/Exalted Heroes on daemonic mount, max 3 in total

Wood Elves (2700pts, -10%)
• Glade guard models, max 70.
• Glade Riders, Scouts units, max 3 each.

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Scoring

Victory points scored as per the rulebook, with the exceptions that:
- units that are at 25% or less of their original models yield 50% VP's to the opponent (characters, monsters and handlers, war machines and single models are unaffected).
-units that are fleeing at the end of the battle yield 50% VP's to the opponent.

In both cases, bonuses (for generals, banners, etc.) are not counted towards the 50%. Units that are both: fleeing and at/below ¼ strength still only yiled 50% VP’s.

0-20 Victory-Points per game
60-100 Battle-Points per team (in all rounds)
(The losing team gets 60 points even if they score less – the winning team never gets more than 100 points, even if they score more. Real Battle Points [non-limited by the 100-60 bracket] will be used in case of the Battle Points tie as tie-breaker.)

Line of Sight

Next "Simple LoS" will be used:

Terrain pieces are divided into ones that:
- Block LoS: Hills, Buildings and impassable terrain.
- Don't block LoS: all other terrain.

Unit is considered to be in hard cover when:
- majority of unit's footprint is obscured from shooter's Line of Sight by an interfering unit or a LoS blocking terrain, as described on page 41 BRB
- unit is garrisoning a Building, as described on page 127 BRB
- unit is defending an obstacle, as described on page 122 BRB
- majority of unit's footprint is in Ruins

Unit is considered to be in soft cover when:
- your models shoot through or into woods, as described on page 119 BRB

Models shooting from hills or buildings don't get the hard cover penalty for shooting through interfering units, unless interfering unit is also on hill.

Units with majority of its footprint on hill do not receive hard cover for being shot at through interfering units, unless interfering unit is also on hill.

Large Targets can't claim cover for obstacles, ruins and interfering units.

Miscellaneous
1. Realignments of a unit are allowed, as long as they have not been affected in any meaningful way by later dice rolls (e.g. could be march/reform checks), and the original position can be determined in a satisfactory manner. If in doubt (disagreement) about whether or not this applies, ask a referee.
2. Player can ask their opponent to share same dices for the game, in that case opponent must decide whose dices will be used during the game.
3. Tournament system: After first round random, teams will be paired according to the Swiss system, based on Battle points.

Appendixes to rulepack (links under construction)
Next documents are part of ETC WFB rules.
FAQ
Referee
Terrain rules
Base size chart
Worst play section

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