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Strategenhammer X: DropPod Mania - Information and Rules

Missionen und sämtliche Informationen gibt es hier: >>>>Booklet<<<<

ITS-Event: HIER

Zusammenfassung
Format
Für dieses Turnier wird das folgende Format gespielt:
• 3 Runden
• 350 Punkte / 7 SWC
• Angepasstes ITS 15
• Extra: REINFORCEMENTS

Missionen
In diesem Turnier werden die folgenden Missionen gespielt:
• Runde 1: Power Pack
• Runde 2: Evacuation
• Runde 3: Supremacy

Zeitplan
Personen die Gelände für einen Tisch mitbringen bitte schon um 09:30 vorbeikommen um den noch aufbauen zu können. Für alle anderen bitte bis spätestens 10:00 Uhr vorbeikommen, damit wir pünktlich beginnen können.
Ablauf
• (09:30 - Gelände aufbauen)
• 10:00 - Begrüßung und Organisatorisches
• 10:30 - Erste Runde
• 12:45 - Mittagspause
• 13:30 - Zweite Runde
• 16:00 - Dritte Runde

Für jede Runde stehen insgesamt 2:15 Stunden zur Verfügung inklusive Vor- und Nachbereitung. Bitte versucht eure Spiele möglichst in der gegebenen Zeit zu beenden. Die Orga wird ausrufen wenn noch 45 bzw. 15 Minuten Spielzeit verbleiben.
Der Einsatz von Schachuhren o.ä. ist nicht vorgeschrieben. Wenn ihr diese nutzen wollt sprecht dies im vornherein mit eurem Gegner ab.

Tische
Missionsmarker sowie Gelände können für drei Tische gestellt werden. Je nach Spieleranzahl würden wir uns also freuen, wenn einige von euch ihr eigenes Gelände mitbringen würden.
Teilnehmer die einen Tisch mitbringen erhalten ein Freigetränk.

Sonderregeln

Hard Mode
Teilnehmer können sich entscheiden im Hard Mode teilzunehmen. In diesem Fall müssen sie den folgenden Regeln folgen:
• Der Teilnehmer kann nur eine einzige Armeeliste benutzen.
• Die Armeeliste wird von der Orga erstellt. Hierzu muss eine Liste an verfügbaren Miniaturen zur Verfügung gestellt werden.
• Der Teilnehmer bestimmt mit welcher Fraktion/Sektorial er teilnehmen will.
• Die Orga stellt die Liste zur Verfügung mit hinweisen, welche Einheiten mit Proxies dargestellt werden sollen.
• Die Armeeliste darf nicht weiter verändert werden, mit Ausnahme der Zusammensetzung der Kampfgruppen.
Wenn ein Teilnehmer im Hard Mode spielen will, muss er sich bis spätestens zum 10.04.2024 bei der Orga melden.

Belohnung
Teilnehmer die im Hard Mode gespielt haben erhalten einen zusätzlichen Preispick vor allen anderen Teilnehmern. Wenn mehrere Teilnehmer im Hard Mode gespielt haben wird dieser Pick in Platzierungsreihenfolge vorgenommen.

Reinforcements
This Extra follows the normal rules for Reinforcements regarding List Building and Deployment given by CB (HERE) with the following Exceptions:
Request Reinforcements:
To Request Reinforcements, the Active Player must meet one of the following conditions:
• 100 or more points in the Active Players Army List are in a null state.
• It is the start of their third player turn and 50 or more points in the Active Players Army List are in a null state.
• It is the end of their third player turn. Add a Request Reinforcement step after the States Phase.
Deploy Reinforcements:
• After deploying the DropPod Marker, if the active player has no Commlink Trooper in a non Null State, the opponent can redeploy the DropPod marker up to 4” from its original position. They must follow the normal rules to deploy the DropPod Marker.
• Reinforcements can only be deployed on the terrain piece the DropPod Marker is placed on and/or on the surface of the game table.
• After finishing deployment of the reinforcements, enemy trooper that are not in an Immobilised State may turn on the spot, without changing position, to modify their LoF angle as their player chooses. This does not count as movement, so it does not trigger deployable weapons or breaks Suppressive Fire.
• The DropPod Marker is removed after Reinforcements are deployed.
• Troopers in the Reinforcement Group are moved to a Main Combat Group after deploying them. All troopers must be moved into the same Combat Group and this Group must have enough space for them.
During the tournament:
• Reinforcements are not affected by the Loss of Lieutenant situation and remain Regular.
• Reinforcements are not affected by the Retreat! situation, remain Regular, and do not enter the Retreat! State, acting normally until the end of the game.
• Reinforcements provide twice their normal number of points for mission objectives and when counting VP at the end of the game.
• Reinforcements that are Specialist Troops will be considered the Specialist Type for the Specialist Bonus in those scenarios that have it.

Defensive Deployment
The Strategic Use of Command Tokens is changed as follows:
The player who has the second Player Turn can make Strategic Use of Command Tokens in the Tactical Phase of the adversary’s first Player Turn. By spending one single Command Token at the end of the adversary’s Order Count, they can do all of the following:
• Remove two Regular Orders from the adversary’s Order Pool, for this Turn only. The player using the Command Token will decide from which Combat Group or Groups the Orders will be removed from.
• Prevent the adversary from using more than one single Command Token during their first Turn.
• Up to two Trooper from that player’s Army List can activate the Suppression Fire State (along with their Peripherals, if they are a Controller), following the Activation rules of the State.

Laser Guidance
The following requirements are added to BS Attacks using the (Guided) trait:
• The Target of a BS Attack using the Guided Trait has to be within LoF of an allied trooper possessing the Forward Observer Special Skill or within ZoC of an allied trooper possessing the Spotlight Hacking Program.
• The LoF and ZoC of these troopers count as danger zone regarding Guts Rolls.

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