08:45 - 09:20 Anmeldung und Vorbereitung der ersten Runde
09:30 - 12:15 1. Spiel ( Recover the Research , Recon Mission)
12:15 - 13:15 Mittagspause
13:15 - 16:00 2.Spiel ( Close the Pocket, Sweep and Clear)
16:00 - 16:15 Pause
16:15 - 19:00 3.Spiel (Shifting Priorities, Bring them to heel)
Sonntag
08:00 - 08:45 Rückmeldung der Spieler
09:00 - 11:45 4.Spiel ( Breakthrough, Destroy Enemy Base)
11:45 - 12:15 "Kurze" Pause
12:15 - 15:00 5.Spiel (Bunker Assault, Marked Targets)
15:00 - 15:15 Siegerehrung und Verleihung von Best Painted Preises und Gelände Preisen
Finalspiel im Anschluss, wenn gewollt und nötig. Spiel 6 Mission (Intercept Signals, Surface Scan)
Hausregeln derzeit angedacht und sollte AMG nicht etwas an ihr OP Design ändern werde ich es so durchziehen.
Im Vorfeld wird für jede Runde durch die Turnier-Orga eine Primär und eine Sekundär Mission festgelegt. Dieses Set-Up ist fest für alle Spieler.
Wenn die Teilnehmer an den Tisch kommen, wird nach der Geländebesprechung wie bekannt gewürfelt mit 5 schwarzen Würfeln. Der Sieger darf sich für Blauen Spieler oder Roten Spieler entscheiden. Blauer Spieler hat die Seitenwahl, Roter Spieler darf sich eine Vorteilskarte aussuchen. ( Zur Auswahl stehen alle Vorteilskarten außer advanced Intel)
Die Missionen werden im Laufe des Sommers festgelegt.
08:45 - 09:20 Registration and preparation for the first round
09:30 - 12:15 1st game ( Recover the Research , Recon Mission)
12:15 - 13:15 Lunch break
13:15 - 16:00 2nd game ( Close the Pocket, Sweep and Clear)
16:00 - 16:15 Break
16:15 - 19:00 3rd game (Shifting Priorities, Bring them to heel)
Sunday
08:00 - 08:45 Feedback from the players
09:00 - 11:45 4th game ( Breakthrough, Destroy Enemy Base)
11:45 - 12:15 short break
12:15 - 15:00 5th game (Bunker Assault, Marked Targets)
15:00 - 15:15 Awards ceremony and presentation of Best Painted prizes and field prizes
Final game afterwards, if desired and necessary. (Intercept Signals, Surface Scan)
House rules are currently being considered and if AMG doesn't change anything about their OP design, I'll go ahead with it.
In advance, the tournament organizers set a primary and a secondary mission for each round. This set-up is fixed for all players.
When the participants come to the table, after the terrain briefing, they roll 5 black dice as usual. The winner can choose between the blue player or the red player. The blue player can choose his side, the red player gets one of the advantage cards ( not advanced intel)