Startgebühren bitte bis zum 05.02.2013 überweisen oder bar bei mir bezahlen
(Gibt einen Bonus Turnierpunkt)
Crewlisten:
- Gespielt wird mit einem Soulestonepool von 60SS und einem Master
- Im Pool dürfen sich auch Henchman befinden, Avatar wird für 2 SS gekauft
- beschworenes, was nicht zu Anfang aufgestellt wird muss nicht im Pool sein
- Vor jedem Spiel kann dann eine Liste (35SS) zusammengestellt werden
- Die gespielte Liste kann auch nur mit dem Henchman sein
- Die Listen schickt ihr bitte bis spätestens zum 05.02.2013 an listen[at]saar-hammer.de (Gibt einen Bonus Turnierpunkt)
((Ihr könnt natürlich eure Listen schon entsprechend vorbereiten oder auch nur mit einer festen Liste kommen))
Strategys:
Vor dem Spiel und vor dem Wählen der Crew, wird geflipt. Eine bereits gespielte Strategy kann nicht erneut gespielt werden. Aufstellung beträgt immer 6 Zoll die lange Kante (Aufstellungszonen haben 24 Zoll Abstand)
Rams: Beatdown.
Victory: At the end of each Turn after the first, if your Crew killed or sacrificed more enemy models than the enemy Crew killed or sacrificed of yours, you score 1 VP, up to a maximum of 4 VP.
Crows: Land Grab
Setup:Divide the table into equal quarters.
Special:Insignificant models do not count toward the Victory condition. You control a table quarter when the majority of models completely within that quarter are yours.
Victory:At the end of each Turn after the first, you score 1 VP if you control more table quarters than your opponent up to a maximum of 4 VP.
Tomes: Line in the Sand
Setup: Place five 30mm Dynamite Markers along the centerline of the table at least 6” apart.
Special: The Dynamite Markers begin the Encounter disarmed. Your models may perform a (1) Interact Action while in base contact with a disarmed Dynamite Marker to arm it. Mark which Dynamite Markers your Crew has armed. An enemy model may perform a (1) Interact Action while in base contact with an armed Dynamite Marker to disarm it. Insignificant models or models engaged with an enemy model cannot perform the arm or disarm Interact Actions.
Victory(Single): At the end of each Turn after the first you score 1 VP if you have three or more Dynamite Markers armed, up to a maximum of 4 VP.
Victory(Shared): At the end of each Turn after the first a player scores 1 VP if he or she has more Dynamite Markers armed by his or her Crew than his or her opponent does, up to a maximum of 4 VP.
Masks: Treasure Hunt
Setup: Place one 30mm Treasure Counter in the center of the table.
Special: Beginning on Turn 2, a non-Insignificant model in base contact with the Treasure Counter may perform a (1) Interact Action ( (2) Interact Action if shared strategy) to pick up the Treasure Counter. A model carrying the Counter can drop or pass it to another model in base contact as a (1) Interact Action. A model carrying the Treasure Counter changing position on the table by an effect other than the Walk Action or leaving play drops the Treasure Counter in base contact with itself before changing position. While carrying the Counter, a model reduces its Wk to 4 and cannot have its Wk increased by any means. Spirits lose the ability to move through other models and the ability to ignore terrain penalties while carrying the Treasure Counter. Models lose Flight or Float while carrying the Treasure Counter.
Victory: At the end of each Turn after the first, if the Treasure Counter is carried by a player’s model and that model is not engaged with an enemy model, that player scores 1 VP up to a maximum of 4 VP.
Roter Joker: Aussuchen
Schwarzer Joker: Gegner sucht aus
Schemes:
Schemes sind unique. Das heisst, egal ob erfolgreich oder nicht, ein Schema darf nur ein einziges Mal genutzt werden. Jedes Spiel können bis zu 2 Schemes genutzt werden. Statt einem Scheme können auch 2 SS genommen werden.